ماسک عسل و طرز تهیه ۸ نوع ماسک خانگی

30/آذر/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

ماسک عسل و طرز تهیه ۸ نوع ماسک خانگی که پوست و موی شما را شاداب می کند. عسل یک ماده‌ی غذایی بسیار خوشمزه، سالم و مغذی است. خواص غذایی و درمانی عسل برای سلامت بدن بر کسی پوشیده نیست. این خوردنی شیرین علاوه‌بر خواص تغذیه‌ای و درمانی، فواید بهداشتی نیز دارد. یکی از مشکلات پوستی که عسل می‌تواند به کاهش و رفع آن کمک کند، آکنه است. از پرکاربردترین ترکیب‌های ماسک عسل را مشاهده می‌کنید؛ فقط کافی است ماسکی را پیدا کنید که متناسب با نیازهایتان است.

برای خرید عسل طبیعی و خام می توانید با خیال با زنبوردار معتمد آقای مصطفی یوسفی با شماره 09214873280 تماس بگیرد

ماسک نعنا و عسل و روغن زیتون

اولین گام برای داشتن چهره‌ای زییا چیست؟ بی‌شک جواب این سوال، داشتن پوستی صاف و شفاف است. بنابراین لازم است که نسبت به مراقبت از پوست، که زیبایی صورت به آن وابسته است، توجه خاصی داشت. یکی از بهترین روش‌ها برای مراقبت از پوست استفاده از ماسک‌های صورت است که ماسک نعنا و عسل و روغن زیتون یکی از آن‌ها است.

خواص ماسک نعنا و عسل و روغن زیتون

اگر به دنبال ماسک خانگی می‌گردید که بتواند به جوان‌سازی پوست کمک کند و در کنار آن سیاهی دور چشم را هم از بین ببرد، این ماسک عسل و نعنا بهترین انتخاب است.

نعنا سرعت گردش خون را بالا می‌برد و باعث کلاژن‌سازى و جوان‌سازی بیشتر پوست می‌شود.

نعنا و عسل هر دو ضدعفونى‌کننده هستند، به همین علت این ماسک دارای خواص ضد جوش است.

نعناع پوست را پاکسازی می‌نماید.

ماسک عسل و نعنا و زیتون

ماسک شکر و عسل

با این که استفاده از شکر سلامتی بدن شما را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ اما یک ماده عالی برای تهیه ماسک مناسب پوست صورت محسوب می‌شود.

آیا تا به حال از شکر برای اسکراب خانگی عسل و شکر برای روتین مراقبت پوست استفاده کرده‌اید؟

به جز ترکیب ساده شکر قهوه‌ای و عسل خام برای تهیه ماسک خانگی می‌توانید آن‌ها را با آب لیمو و روغن زیتون نیز ترکیب کنید

حتما از عسل به صورت خام در روتین مراقبت پوست استفاده کنید؛ زیرا عسل گرم شده (بیشتر از ۹۵ درجه فارنهایت) تمام خاصیت خود را از دست می‌دهد.

حالا که نام شکر آمد بهتر است به شما بگوییم که می توانید برای تهیه شربت هم به جای شکر از عسل استفاده کنید و فصل تابستان را ازگرما رها شوید برای یادگیری این شربت ها کافیه سری به مقاله انواع شربت عسل بزنید و نوش جان کنید.

ماسک شکر و عسل

ماسک عسل و روغن زیتون برای مو

زیبایی ظاهری ما نه تنها، تاثیر مثبتی بر ذهن دیگران می‌گذارد؛ بلکه تاثیر شگرفی بر سلامت و شادابی ذهن خودمان نیز می‌گذارد. علاوه بر پوست، موها یکی دیگر از عناصر زیبایی برای ما هستند. شما می‌توانید آن‌ها را رنگ، کوتاه، بلند، فر یا صاف کنید یا حتی آن‌ها را کاملا بتراشید و هم‌چنان ظاهری زیبا و دلپذیر داشته باشید. اگر قصد دارید تا موهای خود را روی سر خود نگه دارید، موظف هستید تا آ‌ن‌ها را سالم و درخشان نگه دارید

یکی از ماسک‌هایی که می‌تواند فرایند ترمیم و سالم‌سازی موهای شما را به صورت بسیار موثر و سریع انجام دهد؛ ماسک عسل و روغن زیتون برای مو است.

ماسک عسل و روغن زیتون برای مو

ماسک عسل و روغن زیتون، به تنهایی

در این ماسک می‌توانید همراه یا به جای روغن زیتون، از انواع روغن گیاهی مانند روغن نارگیل، کرچک، بادام، آرگان و … استفاده کنید.

ماسک عسل و روغن زیتون و موز

برای تهیه این ماسک، می‌توانید ۱ تا ۲ عدد موز متوسط رسیده له شده را با ۵ تا ۶ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری عسل، مخلوط کنید. مواد را روی پوست سر و تمام قسمت‌های موی خود بزنید و اجازه دهید که برای ۱ تا ۱/۵ ساعت روی سر شما باقی بمانند.

ماسک عسل و روغن زیتون و تخم مرغ

برای تهیه این ماسک عسل و روغن زیتون برای مو ۱ عدد تخم مرغ را با ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل، خوب مخلوط کنید تا ترکیبی یک‌دست به دست بیاید. مواد را روی تمامی قسمت‌های مو و پوست سر خود بزنید و اجازه دهید که ۱/۵ تا ۲ ساعت روی مو باقی بمانند.

ماسک عسل برای روشن شدن پوست

عسل طبیعی خاصیت ضدباکتریایی دارد و از ایجاد آکنه روی پوست جلوگیری می‌‌کند. چگونه؟ این ماده طبیعی توانایی پاک‌سازی سبوم (جربی) سطح پوست را دارد. با استفاده از این ماسک روی پوست، منافذ باز صورتتان بسته نمی‌شود. به این ترتیب جوش نمی‌زنید. عسل یک مرطوب‌کننده درجه یک محسوب می‌شود که پوستتان را کاملا صاف می‌کند. علاوه بر این، عسل طبیعی سرشار از آنتی‌اکسیدان است که با رادیکال‌های آزادی که به پوست آسیب می‌زنند، مبارزه می‌کند.

برای خرید عسل نمدار می توانید با زنبوردار نمونه استان گلستان آقای مصطفی یوسفی تماس بگیرید.

تهیه ماسک روشن کننده عسل و لیمو

برای تهیه ماسک یک قاشق چای‌خوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری آب لیموی طبیعی دارید. ابتدا قابلمه‌ای را پر آب کنید و روی اجاق بگذارید تا حرارت ببیند. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، در فاصله مطمئنی کنار قابلمه بیایستید و صبر کنید تا در مدت ۱ یا ۲ دقیقه، منافذ صورتتان باز شود. سپس، عسل و آب لیمو را در کاسه‌ای مخلوط کنید و خوب هم بزنید. اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید جای آب لیمو از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید. زمانی که ماسک آماده شد، آن را به صورتتان (دقت کنید که با چشم‌هایتان تماس نداشته باشد) بمالید. بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، صورتتان را بشوئید.

تهیه روشن کننده ماسک عسل و دارچین

دارچین با تحریک جریان خون، مواد مغذی و اکسیژن مورد نیاز را به سطح پوست می‌کشاند. از این‌رو، صورتتان روشن‌تر و براق دیده خواهد شد. اگر بعد استفاده از این ماسک احساس گرما در صورت داشتید، نگران نباشید. این علائم همگی از اثرات افزایش گردش خون در لایه زیری پوست است. برای تهیه این ماسک، عسل و دارچین را با هم در یک کاسه ترکیب کنید و به همه صورتتان (به جز چشم‌ها) بزنید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، پوستتان را با آب گرم بشوئید با این حال در این مدت اگر گرمای صورتتان زیاد شد، بلافاصله پوستتان را بشوئید.

ماسک عسل و دارچین

ماسک روشن کننده عسل و زردچوبه

زردچوبه برای یک‌دست کردن رنگ پوست و رفع تیرگی‌ها و جای لک روی صورت عالی عمل می‌کند. از طرفی، ماست و آب لیمو با از بین بردن سلول‌های مرده و تشویق پوست یه ایجاد سلول‌های جدید، منجر به لایه‌برداری پوست می‌شوند. در تهیه این ماسک عسل برای روشن شدن پوست، به ۱ قاشق غذاخوری عسل و ماست، ۱ قاشق چای‌خوری آب لیمو و ۱/۴ قاشق چای‌خوری زردچوبه نیاز دارید. همه موارد گفته شده را در یک کاسه کوچک مخلوط کنید و یک لایه از آن را روی صورتتان بزنید. اجازه دهید، ماسک مورد نظر به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند.

در این مقاله با خواص ماسک عسل و زردچوبه آشنا شوید و از برای روشن کردن پوستتان استفاده کنید.

ماسک عسل و زردچوبه

ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت

از زمان‌های بسیار قدیم، از ماسک سفیده تخم مرغ، به‌ویژه در آسیا، برای داشتن پوستی شفاف استفاده می‌کردند. قطعا برای همه افراد شادابی و زیبایی پوستشان اهمیت بسیاری دارد و دوست دارند وقتی جلوی آینه می‌روند از تماشای خودشان لذت ببرندنکات مهم در استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای صورت می باشد.

زمانی که ماسک را روی پوست خود گذاشتید، یک لایه دستمال کاغذی نازک روی پوست خود قرار دهید تا گرد و غبار در حین استفاده از ماسک، روی پوست شما ننشیند.

برای گذاشتن ماسک سفیده تخم مرغ روی پوست باید از چانه شروع کنید و به سمت گونه‌ها بروید. در گام بعدی هم باید به سراغ پیشانی بروید و برای مالیدن ماسک روی پوست از حرکات دایره‌ای و آرام استفاده کنید.

هنگام استفاده از ماسک مواظب قسمت‌های حساس صورت مانند دور چشم‌ها و دهان باشید؛ زیرا پوست در این نواحی خشک است و قرار گرفتن ماسکی که خاصیت ضد چروک دارد روی این قسمت‌ها، باعث چروک‌تر شدن‌ می‌شود.

هنگامی که ماسک را روی صورت خود گذاشتید، از خندیدن و حرف زدن خودداری کنید، زیرا این کار باعث چروک شدن پوست شما خواهد شد.این ماسک خارق‌العاده به رفع چربی بیش از حد پوستی کمک می‌کند.

اگر پوست‌ خشکی دارید نباید از این ماسک استفاده کنید، چون باعث کشیدگی پوست می‌شود. باید از ماسک‌هایی که دارای زرده تخم‌مرغ هستند، کمک بگیرید و در این مقاله به شما چند ماسک خانگی با عسل برای پوست خشک آشنا می شوید.

ماسک عسل و سفیده تخم مرغ

ماسک عسل برای جوش

پوست ما به عنوان بزرگ‌ترین ارگان بدن، وظیفه‌ای تمام نشدنی برای محافظت از ما در برابر خطرات محیطی، سرما و گرما دارد. می‌دانیم که این عوامل می‌توانند تا حد زیادی سلامت و شادابی پوست ما را به خطر بیاندازند. یکی از مشکلات پوستی که همه ما، آن را تجربه کرده‌ایم، جوش‌های صورت هستند. این مهمانان ناخوانده، می‌توانند به دلایل زیادی روی پوست ما پدید بیایند؛ اما نکته‌ای که اهمیت دارد این است که به آن‌ها اجازه ندهیم تا مدت زیادی باقی بمانند.

می‌توانید با شناخت مواد طبیعی ضدجوش، به طور دائم، به درمان جوش‌ها بپردازید. یکی از این مواد، عسل است. با انواع ماسک عسل برای جوش می‌توانید خود را برای داشتن پوستی شفاف و رویایی آماده کنید.

ماسک عسل برای جوش تنها با عسل

برای تهیه یک ماسک عسل ضدجوش، می‌توانید تنها مقداری عسل را با یک کاردک مخصوص ماسک یا چوب بستنی تمیز، به پوست خود بزنید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک عسل با شیر یا ماست

شیر و ماست هر دو حاوی موادی هستند که پوست خنک و منافذ آن را چربی‌ها پاک می‌کند. لاکتیک اسید موجود در این دو ماده، یک لایه‌بردار طبیعی و ملایم است و علاوه بر نرم کردن پوست، لکه‌ها را نیز از بین می‌برند.

برای تهیه این ماسک، ۲ قاشق غذاخوری ماست یا ۳ قاشق غذاخوری شیر را با ۱ قاشق غذاخوری عسل به خوبی مخلوط کنید تا ترکیبی یک‌دست به وجود بیاید. سپس اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان باقی بماند. در این ماسک می‌توانید از ۱ قاشق غذاخوری آبلیمو تازه نیز استفاده کنید.

علاوه بر تهیه ماسک عسل با شیر می توانید از خواص شیر و عسل هم اگاه شوید و با نوشیدن آن سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

ماسک عسل برای جوش

ماسک عسل برای جوش با سیب

یکی از مهم‌ترین دلایلی که از سیب به عنوان یک ضد جوش استفاده می‌شود، خاصیت لایه‌برداری آن است. مواد درون سیب می‌توانند منافذ پوست را کاملا پاک‌سازی کنند و خود پوست را بسیار نرم و جوان کنند.

برای تهیه این ماسک، ۱/۲ یک سیب متوسط (بدون هسته و پوست) را با ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری عسل در مخلوط‌کن، به خوبی ترکیب کنید و سپس اجازه دهید تا این ماسک برای ۱۵ دقیقه روی پوستتان باقی بماند.

ماسک عسل با جو دوسر

جو دوسر، یه خوبی تمام چربی اضافی پوست را جذب و منافذ را پاک‌سازی می‌کند. این ماده هم‌چنین رطوبت و نرمی را به پوست باز می‌گرداند.

برای تهیه این ماسک می‌توانید ۲ قاشق بلغور (پودر) جو دوسر را با ۳ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و روی پوست کمی ماساژ دهید. سپس اجازه دهید تا این ماسک، برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوستتان باقی بماند. برای متناسب کردن و افزایش خواص این ماسک، می‌توانید ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شیر نیز به آن اضافه کنید.

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها