0 خواص جادویی شیر و عسل که باور نمی کنید | مصطفی یوسفی تولید کننده عسل صددرصد طبیعی

10 خواص جادویی شیر و عسل

9/آذر/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

10 خواص جادویی شیر و عسل که باید حتما بدانید اما خواص شیر و عسل در کنار طعم لطیف و دوست داشتنی آن باعث شده تا امروز نیز در کشورهای مختلف از آن به عنوان یک نوشیدنی مقوی و آرامشبخش در شروع روز و یا شب قبل از خواب استفاده کنند. خواص شیر و عسل آنقدر زیاد است که میتوان گفت مصرف آن، یکی از بهترین راه ها برای سلامت و بهبود بدن می باشد. با توجه به اینکه هریک دارای مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی می باشند، معجون شیر با عسل یک روش خوب برای کاهش مصرف شکر و کمک به تغذیه سالم تر برای بدن است. برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند، عسل نه تنها خطر مرض های قلبی عروقی را کاهش می دهد، بلکه از افزایش وزن نیز جلوگیری می کند.

آشنایی با خواص شیر و عسل به شما کمک می کند تا با آگاهی بیشتری به نوشیدن این معجون خوشمزه اقدام کنید. با توجه به اینکه هم شیر خواص متعددی دارد و هم عسل طبیعی می تواند خواص فراوانی را به بدن انسان منتقل کند، معجون شیر و عسل در کنار یکدیگر مجموعه ای از خواص طبیعی را به بدن وارد می کند که در کمتر معجونی یافت می شود.

برای خرید عسل طبیعی می توانید از فروشگاه مصطفی یوسفی اقدام کنین و خرید عسل طبیعی را مستقیم از زنبوردار داشته باشید.

1-خواص شیر و عسل برای چاقی

اگر در طول روز یک لیوان شیر خالی میل نمائید، چربی های شکم و پهلوی شما می‌سوزد و وزن شما کاهش خواهد یافت ولی اگر ترکیب شیر با عسل را در طول روز یک بار میل کنید، به دلیل مقوی بودن عسل بدن شما به صورت نرمال چاق خواهد شد. پس یکی دیگر از خواص شیر و عسل برای بدن، می‌توان به چاق کردن این ترکیب اشاره کرد.

خواص شیر و عسل برای چاقی

2-خواص شیر و عسل برای کودکان

شیر و عسل برای کودکان و نوجوانان باعث افزایش نیروی جسمانی می شود.

برای مصرف عسل در مورد کودکان حتما دقت کنین برای اولین بار یکبار که مصرف کردند به مدت چهار روز صبر کنین اگر علائمیاز بیماری روئیت نشد می توانید در وعده غذایی کودک بگنجانید.

خواص شیر و عسل برای کودکان

3-فواید شیر و عسل برای مردان

همانگونه كه گفته شد، عسل براي تقويت اسپرم فوايد بسياري دارد. اما در اين ميان، شیر نيز منبع غنی از کلسیم، ویتامین D و پروتئین است كه از جمله خوراكي هاي طبيعي مفيد براي تقويت اسپرم است. بنابراين بايد گفت كه خواص شيرعسل براي تقويت اسپرم فوق العاده بالاست.

اگر با خرید عسل طبیعی به دنبال لاغر شدن هستید بهتر است مقاله 11 ترکیب جادویی عسل برای لاغری در 30 روز را مطالعه کنید.

4-خواص شیر و دارچین و عسل برای لاغری

زمانی که دارچین و عسل رو به شیر اضافه میکنیم، بیشتر از ۲ برابر هضم غذا راحت تر و بهتر میشه. این موضوع میتونه به حفظ سلامت دستگاه گوارش بدن کمک زیادی کنه. برای این که به نتیجه ایمان بیارید، پیشنهاد میکنیم به مدت یک هفته هر روز یک لیوان این نوشیدنی رو میل کنید. احیا کردن خون، کاهش دردهای قاعدگی و بالا بردن ایمنی بدن هم از جمله خواص و فواید دیگه ی مصرف شیر و دارچین هست.

شیر و دارچین را بخصوص برای کودکان و کسانی که دیابت ندارند، میتوان همراه عسل مصرف کرد. تا هم طعم بهتری بگیرد هم خواص درمانی دارچین و عسل هم به آن اضافه شود.

خواص شیر و عسل برای لاغری

5-خواص شیر و عسل برای معده

شیر و عسل هر دو دارای خواص ضد باکتریایی بر روی ارگانیسم هایی مانند استافیلوکوک هستند. هنگامی که شیر و عسل با هم مصرف شوند تاثیر آن بیشتر می شود. نوشیدن مخلوط شیر گرم با عسل برای درمان یبوست ، نفخ شکم و روده مفید است

نوشیدن شیرو عسل به درمان یبوست کمک می کند. نوشیدن شیر گرم همراه عسل به حرکت روده ها و دفع کمک می کند و همچنین به کمک هم باکتری استافیلوکوکوس را که باعث اختلالات عملکرد روده می شود، از بین می برند.

6-خواص شیر و عسل برای پوست

یکی از روش های خانگی و معمول مراقبت از پوست مصرف ماسک صورت است. مخلوط ماست شیر و عسل یکی از مناسب ترین گزینه ها برای تغذیه و آبرسانی خوب پوست و جلوگیری از پیری زودرس و ساخته شدن دویاره پوست است.

اگر به ترکیب ماسک های صورت توجه کنید، مشاهده خواهید کرد که در ترکیب هر ماسک، عسل وجود دارد زیرا عسل یک ماده آبرسان بوده که برای هر قسمت از پوست صورت مفید است. پس دقت کنید که برای درمان خشکی پوست صورت و لب می‌توان از ماسک های شیر و عسل استفاده کنید.

 

 

7-خواص شیر و عسل برای سرماخوردگی

سرماخوردگی یک عفونت ویروسی بینی و گلو (دستگاه تنفسی فوقانی) است. بسیاری از انواع ویروس ها می توانند سرماخوردگی ایجاد کنند. معمولا بی خطر می باشد، اگر چه ممکن است این احساس را نداشته باشید. خوردن شیر ولرم با عسل یه درمان خانگی برای رفع سرماخوردگی می باشد.

8-خواص شیر و عسل قبل از خواب

یکی از مهمترین خواص شیر و عسل تاثیر مثبت آن بر روی خواب افراد است. بسیاری از افراد به خصوص کسانی که به خاطر برخی از بیماری‌ها دچار بخوابی هستند، با مصرف یک لیوان شیر گرم با عسل می‌تواند کیفیت خواب خود را ارتقاء دهند.

9-خواص شیر و عسل در صبحانه

شیر بهترین نوشیدنی برای کودک است. اما اگر شیر را به شکل شیرکاکائو به کودک بدهید، فواید آن کاهش می یابد، لذا بهترین نوع مصرف شیر همراه با عسل می باشد که ضمن اینکه خواص شیر را حفظ می کند مغذی نیز هست. ترکیب شیرو عسل مقوی ترین صبحانه می باشد. پس کودک خود را تشویق به خوردن صبحانه کنید.

10- فواید شیر و عسل برای کمر درد

شیرعسل ترکیب پرطرفداری است که فواید زیادی برای سلامتی و زیبایی دارد. در زمان های قدیم، مردم برای به دست آوردن قدرت و جوانی از ترکیب شیرعسل استفاده می کردند مصرف شیرعسل هر روز صبح به همراه صبحانه، به بالا رفتن استقامت بدن کمک می کند.

ایا شیر و عسل خوب است؟

ترکیب شیر با عسل باعث استحکام استخوان‌ها می‌شود. همانطور که می‌دانید شیر یک منبع عالی از کلسیم است، ماده‌ی مغذی مهمی که در سلامت استخوان‌ها نقش اساسی دارد. برخی از تحقیقات حاکی از آن است که نوشیدن شیر می‌تواند تراکم مواد معدنی استخوان را بهبود بخشد و ممکن است خطر پوکی استخوان و شکستگی را کاهش دهد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها