شربت عسل برای فرار ازگرمای تابستان

19/آذر/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

با نزدیک شدن به روزهای گرم تابستان معمولاً آشنایی با طرز تهیه انواع شربت ضد عطش بیشتر از همیشه طرفدار پیدا می‌کنند. در گرمای تابستان هیچ چیزی به اندازه یک لیوان نوشیدنی خنک و خوشمزه خانگی نمی‌تواند گرما و خستگی را از تنتان بیرون کند و موجب خنک شدن شما شود. اما آیا می‌دانید چه شربت‌هایی برای مقابله با عطش و تشنگی مفید هستند؟ با چند روش طرز تهیه شربت و نوشیدنی تابستانی آشنا هستید؟ درست کردن یک شربت خنک و ضد عطش در گرمای تابستان لذت فوق‌العاده‌ای دارد. از طرف دیگر این نوشیدنی‌ها برای پذیرایی از مهمان در روزهای گرم تابستانی نیز گزینه مناسبی هستند.عسل طبیعی یکی از بهترین گزینه ها برای رفع عطش در فصل تابستان است. پس پیشنهاد می دهم برای خرید عسل طبیعی به طور مستقیم از زنبوردار با آقای مصطفی یوسفی با شماره 09214873280 تماس بگیرید.

 جایگزین شدن عسل به جای شکر و نقش آن در کاهش عطش

دلیل دیگری که می گوییم از عسل طبیعی برای رفع عطش در تابستان استفاده کنید این است که می توانید آن را جایگزین شکر کنید. شکر خود باعث عطش می شود. حال فرض کنید شربت آبلیمو با شکر می نوشید تا عطش شما رفع شود. شاید به دلیل خنک بودن شربت آبلیمو و طعمی که دارد، به صورت آنی تشنگی شما رفع شود؛ اما خود شکر موجود در این نوع شربت ها باعث تشنگی خواهد شد.

اگر از عسل طبیعی به جای شکر استفاده کنید، حتی اگر قبول نداشته باشیم که عسل می تواند به رفع عطش کمک کند، حداقل این نکته را مورد توجه قرار دهید که عسل عطش زا نیست و اگر جایگزین شکر شود، می تواند به خوبی در روزهای گرم تابستان، جلوی تشدید تشنگی را بگیرد.

شربت عسل برای روزهای گرم تابستان

متاسفانه اکثر نوشیدنی‌ هایی که در بازار وجود دارند سرشار از قند مصنوعی هستند و این در بلند مدت می‌ تواند به بدن ما آسیب برساند. از طرفی بسیاری از افراد مانند بیماران دیابتی و افراد سالمند نیز نمی ‌توانند از این نوشیدنی‌ ها استفاده کنند. این در حالی است که شربت عسل می ‌تواند یک جایگزین بسیار مفید و خوشمزه به جای نوشیدنی ‌های صنعتی باشد.

پیشنهاد فروشگاه اینترنتی مصطفی یوسفی خرید عسل نمدار طبیعی با قیمت مناسب برای شربت عسل در تابستان می باشد که از عسل نمدار می توانید برای مصرف روزانه استفاده کنید.

شربت عسل و زعفران

عسل و زعفران دو ماده پر از خاصیت که وقتی در کنار هم قرار می گیرند، یک ترکیب مفید و سالم و خوشمزه تشکیل می دهند

طرز تهیه شربت عسل و زعفران

طرز تهیه شربت با عسل، گلاب و زعفران : دو قاشق غذاخوری عسل را با نصف لیوان گلاب مخلوط کرده و زعفران (دم کرده) را به مقدار دلخواه اضافه کنید سپس نصف لیوان آب خنک اضافه کنید و در یک لیوان سرو میل کنید و میل کنید. (مراقب باشید از زعفران زیاد در این نوشیدنی استفاده نکنید).

طرز تهیه شربت عسل و زغفران

شربت عسل و آب هندوانه

عسل به عنوان یکی از خوشمزه‌ترین مواد، قابلیت ترکیب با بسیاری از مواد خوراکی را دارد. اسموتی عسل و هندوانه یکی از جذاب ترین نوشیدنی هایی است که هم در ایران و هم در کل ایران مورد توجه بوده است. این نوشیدنی در هوای گرم تابستان و یا پس از ورزش کردن و حتی برای رفع تشنگی بسیار مفید است.

یکی از مهمترین خواص هندوانه رفع عطش تابستانه است. در تابستان هیچ ماده خوراکی مثل هندوانه نمی تواند عطش را برطرف کند. آب هندوانه نیز یکی از بهترین نوشیدنی ها برای رفع عطش محسوب می شود. با توجه به اینکه عسل طبیعی نیز خواص فراوانی برای رفع عطش دارد؛ در نتیجه می توانید عسل را نیز به آب هنداونه اضافه کنید تا یک معجون فوق العاده عالی برای درمان عطش داشته باشید. برای رفع گرمازدگی نیز این معجون توصیه می شود.

در این بین اگر علاقه زیادی به خوردن شیر و عسل دارید در این مقاله خواص شیر و عسل مطالعه کنید .

معجون آب هندوانه

شربت عسل و عرق بیدمشک

این عرق خواص درمانی بسیاری دارد و در طب ستنی یکی از گیاهان پر کاربرد و عرق های گیاهی است. از جمله خواص عرق بیدمشک می توان به محرک قوای جنسی،ضد درد و ضد تب، تقویت کننده قلب اشاره کرد.

این عرق مقداری مزه تلخ دارد اما ترکیب آن با عسل خوش طعم و خوشمزه میشود. این شربت نشاط آور، برای رفع افسردگی موثر و استفاده از آن در فصل گرما بسیار مناسب است.

طرز تهیه شربت عسل و عرق بیدمشک

    عرق بیدمشک 4 پیمانه
    عسل 1/5 پیمانه
    آبلیمو ترش به میزان لازم
    گلاب  1/2 پیمانه

عسل را در یک لیوان آب کاملاً حل کنید عرق بید مشک را به آن اضافه کنید و سپس آن را به آرامی میل کنید.

خواص شربت عسل برای سرفه

شربت عسل و خاکشیر

بعید است تا به حال شربت خاکشیر را تجربه نکرده باشید. شربت خاکشیر یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در فصل گرما است که به خوبی می‌تواند عطش شما را برطرف کند. پیشنهاد می‌کنیم به جای درست کردن شربت خاکشیر با شکر حتما نوع عسلی آن را تجربه کنید تا از فواید سلامتی آن بهره‌مند شوید.

طرز تهیه شربت عسل و خاکشیر

    ۱ قاشق غذاخوری عسل
    ۱ لیوان آب ولرم
    ۱ قاش غذاخوری خاکشیر
    نصف لیمو تازه

برای تهیه شربت عسل و خاکشیر کافی است تا ابتدا خاکشیر را کاملا تمیز کنید. سپس عسل را مانند موارد بالا در آب ولرم حل کنید و بعد خاکشیر و آب لیمو را به آن اضافه کنید و بگذارید تا حسابی در یخچال خنک شود.

برای درست کردن مقادیر بیشتر از این شربت خوشمزه کافی است تا مواد را به همین نسبت افزایش دهید. همچنین می‌توانید از برگ نعناع و یا زعفران نیز در این شربت استفاده کنید.

خواص خاکشیر و عسل ناشتا

شربت عسل و گلاب

شربت عسل و گلاب نیز مانند شربت خاکشیر برای رفع عطش در روزهای گرم سال بسیار مناسب است و می‌تواند باعث آبرسانی به بدن شما شود. ضمن اینکه گلاب نشاط آور است و می‌تواند در طول روز خلق و خوی شما را بهبود دهد.

طرز تهیه عسل و گلاب

    ۱/۳ لیوان گلاب
    ۱ لیوان آب ولرم
    ۱ قاشق غذاخوری عسل
    زعفران به مقدار لازم

مانند شربت‌های قبل در شربت گلاب و عسل نیز ابتدا باید عسل را در آب ولرم کاملا حل کنید و سپس به آن گلاب را اضافه کنید. اگر می‌خواهید رنگ و طعم این شربت بهتر شود می‌تواند کمی زعفران نیز به آن اضافه کنید. اما مصرف آن بدون زعفران نیز بسیار لذت بخش است.

طرز تهیه شربت عسل و گلاب

شربت عسل و عرق بهارنارنج

بعید است کسی پیدا شود که از عطر و طعم منحصر به فرد بهارنارنج خوشش نیاید. شربت عرق بهارنارنج نیز یکی از شربت‌های بسیار خوش مزه است که در تابستان می‌توانید از آن بهره ببرید.

طرز تهیه عسل و عرق بهار نارنج

    ۱/۳ لیوان عرق بهارنارنج
    ۱ لیوان آب ولرم
    ۱ قاشق عسل طبیعی

برای تهیه شربت عسل و عرق بهارنارنج کافی است تا عسل را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بعد از آن عرق بهارنارنج را به آن اضافه کنید و مقداری یخ به آن اضافه کنید و یا آن را داخل یخچال بگذارید تا حسابی خنک شود. قطعا نوشیدن این شربت در روزهای گرم تابستان می‌تواند شما را شاداب و سرحال کند.

خواص شربت بهار نارنج

شربت عسل با عرق نعناع

1 قاشق غذاخوری عسل را در یک لیوان آب ولرم کاملا حل کنید. سپس 5 قاشق غذاخوری عرق نعناع و یک قاشق غذاخوری گلاب را به آن اضافه نمایید. ترکیب آماده شده را داخل یخچال قرار داده تا خنک شود. سپس آن را به آرامی میل فرمایید .این شربت باعث آرامش دستگاه گوارش می شود و برای رفع نفخ معده و روده بسیار مفید است.

خواص شربت عرق نعنا

شربت موهیتو با عسل

موهیتو یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها است. این یک دستور موهیتو کلاسیک است.

مواد لازم موهیتو با عسل

    7-8 برگ نعناع تازه
    1/2 لیمو ی بریده شده است
    2 قاشق غذاخوری عسل
    7-8 تکه یخ بزرگ
    1/2 فنجان آب گازدار

طرز تهیه شربت عسل با موهیتو

برگ نعناع و 3 قاچ لیموترش را در یک لیوان قرار دهید. نعناع و لیموترش را خرد کنید تا روغن نعناع و آب لیموترش آزاد شود. ۲ قاچ لیموترش و شربت عسل را اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید تا آب لیموترش آزاد شود.  لیوان را تقریباً تا بالا با یخ پر کنید. لیوان را با آب گاز دار پر کنید. هم بزنید، بچشید و در صورت نیاز، عسل بیشتری اضافه کنید. با باقی مانده لیموترش و نعنا تزئین کنید.

طرز تهیه شربت عسل با موهیتو

 

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها