خواص ماسک عسل و زردچوبه و معرفی انواع آن

19/آذر/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

زمان زیادی می باشد که همه مردم در سراسر جهان ماسک زردچوبه و عسل را برای خواص درمانی مورد استفاده قرار داده اند. ماسک عسل و زردچوبه خواص فوق العاده ای دارد که شاید کمتر افرادی با آن آشنایی کامل داشته باشند. خواص عسل و زردچوبه به تنهایی زیاد است و با ترکیب این دو خواص بیشتر و جدیدتری ایجاد خواهد شد. ماسک زردچوبه و عسل برای درمان آکنه و بهبود جوش های سر سیاه مورد استفاده قرار می گیرد. تاثیرات ماسک عسل و زدرچوبه برای اکثر مردم مشاهده شده است. درست کردن ماسک زردچوبه و عسل بسیار آسان است. این ماسک به طراوت و شادابی پوست کمک میکند، به کمک این ماسک خطوط ریز چین و چروک، لکه های پوستی و همچنین لک های قرمز روی پوست تسکین می یابد. اما ماسک صورت عسل و زردچوبه چه خاصیتی برای پوست به همراه دارد؟ آیا ترکیب این دو برای پوست مفید است و باعث درمان مشکلات پوستی و تقویت آن می‌شود؟ پس برای آشنایی با طرز تهیه ماسک عسل و زردچوبه، نحوه استفاده و خواص آن به ادامه مقاله توجه کنید.

آیا می توانم هر روز از ماسک عسل و زردچوبه استفاده کنم؟

خیر! شما می توانید برای نتیجه سریع تر، این ماسک را حداقل دو شب در هفته استفاده کنید. در طی چند هفته متوجه خواهید شد که پوست شما روشن تر و نرم تر خواهد شد.

نکات مربوط به ماسک عسل و زردچوبه

نکته مهم در اثر‌بخشی ماسک عسل و زردچوبه این است که حتما از عسل طبیعی و از زردچوبه هندی که بهترین زردچوبه در دنیا است و در استان یزد پیدا می‌شود، استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم کمی لیمو را به ترکیب ماسک عسل و زردچوبه اضافه کنید تا نتیجه بهتری داشته باشد. نکته دوم این که حتما قبل از استفاده از ماسک عسل و زردچوبه ابتدا مقدار کمی از ماسک را روی پوست دست خود تست کنید و چند دقیقه صبر کنید تا مطمئن شوید به این ماسک حساسیت ندارید.

خواص ماسک عسل و زردچوبه

ماسک عسل و زردچوبه چند دقیقه باید روی پوست بماند

شاید نگران زرد شدن رنگ پوست به علت وجود زردچوبه در ماسک عسل و زردچوبه باشید. نکته اول این است که از زردچوبه ارگانیک استفاده کنید و اگر در هنگام تهیه ماسک به مقدار و تناسب ترکیبات دقت داشته باشید و بیشتر از ۲۰ دقیقه ماسک را روی پوست قرار ندهید، این اتفاق نخواهد افتاد. در صورتی که رنگ پوستتان بعد از شست و شو زرد ماند از یک دستمال نم‌دار یا یک تمیز‌کننده ملایم پوست برای پاک کردن رنگ استفاده کنید. بهترین روش استفاده از دو تا ابر گرد کوچک است. ابرها را خیس کنید و صورت خود را با آن‌ها تمیز کنید. اگر بخواهید با دست این کار را انجام دهید، احتمال این که لباس شما کثیف شود زیاد است.

برای تاثیر گذاری بیشتر ماسک عسل و زردچوبه پیشنهاد می کنم حتما برای خرید عسل طبیعی از زنبوردار معتمد آقای مصطفی یوسفی که ساکن شهر گرگان هستند با شماره 09214873280 تماس بگیرید.

خواص ماسک زردچوبه و عسل

درمان آکنه

زردچوبه و عسل یک ضد عفونی کننده طبیعی هستند و همچنین به جلوگیری از انتشار باکتری ها کمک می کنند. عسل و زردچوبه اگر با سرکه سیب ترکیب شود خاصیت قابض دارد و نقش تونر را برای پوست ایفا می کند.

به درخشش پوست کمک می کند

ماسک زردچوبه و عسل حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی می باشد این خصوصیات باعث درخشش پوست می شود.

بهبود زخم

کورکومین موجود در زردچوبه با کاهش التهاب و اکسیداسیون به بهبود زخم ها کمک می کند. زردچوبه و عسل بر روی بافت و کلاژن تاثیر می گذارد. این ترکیب را به عنوان بهترین درمان روی زخم های پوستی استفاده کنید. باعث می شود زخم های شما سریع تر بهبود یابد.

خاصیت ضدالتهابی

زردچوبه و عسل از خاصیت ضدالتهابی بالایی برخوردار هستند ترکیب این دو ماده با هم و استفاده به عنوان ماسک میتواند روی پوست هایی که دارای عارضه هستند مفید باشد. همچنین به کاهش قرمزی و لکه های پوستی و بهبود مشکلات پوستی مانند اگزما و روزاسه کمک کند.

محافظت از پوست در برابر آفتاب

یک کرم مرطوب کننده حاوی زردچوبه و عسل خاصیت بهبود و از بین بردن خطوط ریز و لکه های قهوه ای ناشی از آسیب آفتاب را دارد.

رفع چین و چروک

خاصیت آنتی اکسیدانی زردچوبه و عسل و ترکیب این دو ماده مقوی باهم به عنوان ماسک صورت می تواند چین و چروک و خطوط ریز پوست را از بین ببرد. این مواد گردش خون را تحریک می کند و به کاهش چین و چروک و تیرگی زیر چشم که ناشی از گردش ضعیف خون است کمک کند.

رفع خشکی پوست

زردچوبه و عسل ضمن تسکین علائم خشکی، پوست را هیدراته و احیا می کند. و همچنین سلول های مرده پوست را از بین می برد.

درمان لک

ماسک زردچوبه و عسل به عنوان یک روشن کننده پوست برای کاهش لکه های پوستی مناسب است.

ما قبلا در مورد ماسک عسل صحبت کردیم و اگر دارای پوست خشکی می باشید می توانید سراغ مقاله 11 ماسک خانگی عسل برای پوست خشک بروید اما اینجا می خواهیم به صورت تخصصی درباره ماسک عسل و زردچوبه صحبت کنیم.

طرز تهیه ماسک عسل و زردچوبه

۱ قاشق عسل طبیعی و ۱ قاشق زردچوبه را داخل ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید، طوری که یک‌دست شود. اگر ترکیب خشک شد، می‌توانید چند قطره آب به آن اضافه کنید. صورت خود را تمیز بشویید و ماسک را روی صورت بزنید. حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا اثر ماسک روی پوست صورت بنشیند. در انتها صورت خود را با آب ولرم بشورید. اگر پوست حساسی دارید این ماسک را بیشتر از دو یا سه بار در هفته استفاده نکنید.

6 نوع ماسک عسل و زردچوبه و طرز تهیه هر یک

ماسک عسل و زردچوبه و لیمو برای سلامتی پوست

قبل از قرار دادن ماسک، پوست خود را شسته و خشک کنید. برای درست کردن این ماسک ۱ قاشق چای خوری عسل را با ۱ قاشق چای خوری زردچوبه ترکیب کنید تا یکدست شود. اگر احساس کردید که ترکیب ماسک شما خشک است کمی آب به آن اضافه نمایید در حد چند قطره. ترکیب به دست آمده را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید. این ماسک از ترکیب زردچوبه و عسل و آبلیمو درست می شود و برای پوست های چرب بسیار مفید است زیرا آبلیمو چربی پوست را متعادل و کمتر می کند. افرادی که دارای پوست خشک هستند بهتر است از ماسک هایی که دارای شیر یا ماست هستند استفاده کنند و این ماسک برای این افراد مناسب نیست.

طرز تهیه ماسک عسل و زردچوبه و لیمو

ماسک زردچوبه و عسل و خیار

اگر پوست حساسی دارید این ماسک برای شما مناسب است. خیار آرام کننده و تسکین دهنده ی پوست صورت و دارای خاصیت انقباضی ست. یعنی سلول های مرده را از منافذ پوستی بیرون کشیده سپس به دلیل خاصیت انقباضی به جمع و بسته شدن منافذ کمک می کند. این ماسک از ترکیب زردچوبه و عسل و آب خیار و آب لیمو درست می شود.

ماسک زردچوبه و عسل و خیار

ماسک زردچوبه و عسل و ماست برای چی خوبه؟

برای درست کردن این ماسک به پودر زردچوبه، عسل، ماست و آب لیمو ترش تازه نیاز دارید. این ماسک پوست شما را آبرسانی کرده و مواد مغذی لازم برای زیبایی و لطافت آن را فراهم می کند. می توانید از این ماسک عالی برای رفع لک و سوختگی ناشی از تابش آفتاب استفاده کنید.

ماسک زردچوبه و عسل و ماست برای چی خوبه؟

ماسک زردچوبه و عسل و سرکه سیب

این ماسک از ترکیب زردچوبه و عسل به همراه سرکه سیب و شیر درست می شود. با استفاده از این ماسک می توانید از شر جوش های سرسیاه که ظاهری ناخوشایند دارند راحت شوید و طراوت را به پوست خود هدیه دهید. همچنین برای رفع آکنه و لک صورت کاربرد دارد.

ماسک عسل و زردچوبه و جو دوسر برای روشن شدن پوست

پودر زردچوبه، جو پخته شده و عسل را در ظرفی مخلوط کنید و آب لیمو را در آن بریزید. مخلوط به دست آمده را به صورت بمالید. اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این ماسک روی صورتتان بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت عسل و زردچوبه، لیمو و آرد برنج برای کلاژن سازی

یکی از خواص آرد برنج این است که باعث کم شدن چربی پوست می‌شود و منافذ مسدود شده پوست که باعث ایجاد جوش سرسیاه و آکنه می‌شود را کم می‌کند. یکی دیگر از اثرات آرد برنج تقویت پوست برای ساخت کلاژن است. کلاژن باعث سفت و محکم شدن پوست می شود.

ماسک عسل و زردچوبه، لیمو و روغن زیتون برای رفع آلودگی پوست

روغن زیتون سرشار از ویتامین‌های A، D، E  و K است. که همه این ویتامین‌ها به نوبه خود برای پوست مفید هستند. مثلا ویتامین E داری آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال های آزاد که عامل اصلی در ایجاد بسیاری از بیماری‌ها و ناراحتی‌های پوستی است محافظت می‌کند.
.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها