1 باور غلط تشخیص عسل طبیعی از تقلبی | مصطفی یوسفی تولید کننده عسل صددرصد طبیعی

11 باور غلط تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

15/آبان/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

11 باور غلط تشخیص عسل طبیعی از تقلبی : همه ما به دنبال خرید عسل اصل و طبیعی هستیم و از اینکه عسل تقلبی را به جای عسل اصل به ما بفروشند، قطعا خوشمان نمی آید. اگر برای خرید عسل طبیعی  به بازار بروید از کیلویی  45 هزار تومان تا کیلویی 350 هزار تومان عسل پیدا می‌شود. اما آیا واقعا عسل 45 هزار تومانی عسل طبیعی و باکیفیتی است؟ بدون شک نه! اگر طرفدار عسل‌های طبیعی و با کیفیت باشید حتما می‌دانید عسل طبیعی قیمت بالایی دارد. اما سوال اینجاست که عسل طبیعی را چطور می‌توان از عسل تقلبی تشخیص داد و قیمت آن باید چقدر باشد؟ به علت تقلب‌ها و شیوه‌های نادرستی که سالانه در تهیه و تولید عسل طبیعی اتفاق می‌افتد، یکی از دغدغه‌های افراد هنگام خرید عسل طبیعی، به ویژه اگر به دنبال خواص درمانی عسل باشند، این است که آیا عسلی که می‌خرند واقعا طبیعی است یا خیر پس علاوه بر اینکه عسل طبیعی را باید زنبوردار خرید کنید ، طبیعی بودن منبع شهد نیز فاکتور مهمی است که عسل طبیعی را از غیرطبیعی متمایز می‌کند. اگر قصد خرید عسل طبیعی با ساکاروز زیر 1 درصد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با زنبوردار استان گلستان اقای مصطفی یوسفی با شماره 09214873280 تماس بگیرید.

راه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

از انجایی که عسل نمدار یکی از محصولات پرطرفدار و همین امر باعث شده که تقلب در آن زیاد شود و موجب شده که خرید عسل نمدار طبیعی برای خریداران تبدیل به چالش و مشکل شود. از طرفی دیگر هم راه های تشخیص عسل طبیعی بسیار سخت است و فقط با آزمایشگاه یا خرید از زنبوردار معتمد می باشد در این بین برخی از افراد معتقدند که عسل طبیعی رنگ تیره دارد، برخی می‌گویند که عسل طبیعی بسیار شیرین است، برخی می‌گویند که عسل طبیعی شکرک نمی‌زند و… که همه این موارد تشخیص عسل طبیعی را برای افراد سخت کرده است.

تشخیص موم عسل طبیعی از تقلبی

یکی از باورهای اشتباه در خرید عسل طبیعی این است که افراد تصور می‌کند که اگر عسلی موم داشته باشد طبیعی است در حالی که داشتن موم هیچ ارتباطی به طبیعی یا طبیعی نبودن عسل ندارد. پس موم‌دار یا بدون موم بودن عسل به خودی خود نشان از کیفیت عسل نیست.با این وجود ما به چند علت توصیه می‌کنیم که عسل را تا جای ممکن با موم نخرید.

دلیل اول این است زنبورداران بعضا از یک موم چندین بار در کندو استفاده می‌کنند تا زنبور مجبور به تولید موم نباشد که این کار اصلا بهداشتی نیست. مورد دیگر این است که داروها و آنتی‌بیوتیک‌هایی که در کندو برای مبارزه با آفت‌ها استفاده می‌شود معمولا جذب موم می‌شود و به همین دلیل موم برای مصرف توصیه نمی‌شود.

اگر به دنبال خرید عسل طبیعی هستید و فروشنده و یا زنبوردار معتمدی را نمی‌شناسید ‌می‌توانید عسل کاملا طبیعی و خام را از فروشگاه مصطفی یوسفی و زنبوردار معتمد مصطفی یوسفی تهیه کنید.

ما با بررسی عسل زنبوردار‌های مختلف که مورد اعتماد ما هستند و آزمایش آن‌ها بهترین نمونه‌ها را برای خرید عرضه می‌کنیم. در صورت خرید از فروشگاه اینترنتی مصطفی یوسفی این اطمینان برای شما وجود دارد که عسل کاملا طبیعی به دست شما می‌رسد که ضمانت بازگشت وجه دارد.

چگونگی تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

عسل طبیعي: به عسلی می‌گویند که زنبور برای تولید آن از شهد گل‌ها و گیاهان مختلف استفاده کرده است. عسل فروشگاه اینترنتی مصطفی یوسفی در این دسته قرار دارد.

عسل تغذیه‌ای: بیشتر عسل‌های موجود در بازار از این نوع عسل هستند. در این عسل، زنبوردار با گذاشتن محلول آب و شکر جلوی کندوی عسل به زنبور اجازه نمی‌دهد که به صورت طبیعی با استفاده از شهد گل‌ها و گیاهان مختلف عسل تولید کند. در نتیجه زنبور به جای استفاده از شهد، از محلول دست‌ساز زنبوردار تغذیه کرده و عسل تولید می‌کند. به همین علت نیز به این عسل، عسل تغذیه‌ای می‌گویند.

عسل تقلبی: این عسل اصلاً توسط زنبور تولید نشده است و با استفاده از گلوکوز تجاری و یا ترکیب کردن آب و شکر با رنگ‌ به دست می‌آید.

خرید عسل طبیعی در گلستان

چرا برخی از زنبورداران دست به تولید عسل تغذیه‌ای می‌زنند؟

دلیل اینکه زنبورداران به تولید عسل تغذیه‌ای روی می‌آورند این است که می‌توانند از هر کندوی خود چند برابر یک کندو که عسل طبیعی تولید می‌کند، عسل برداشت کنند. به همین خاطر نیز قیمت عسل طبیعی چند برابر عسل تغذیه‌ای است؛ چرا که برای زنبوردار متعهدی که عسل طبیعی تولید می‌کند، به صرفه نیست که بخواهد عسل خود را با قیمت پایینی عرضه کند. پس برای خرید عسل طبیعی می توانید روی زنبوردار آقای مصطفی یوسفی حساب کنین.

تفاوتهای عسل تقلبی با عسل طبیعی

مزه عسل طبیعی و تفاوتش با عسل تقلبی

عسل طبیعی، علاوه بر شیرینی خاص، دارای مزه و طعم ویژه ای است که فقط در عسل وجود دارد و عسل های مصنوعی فاقد این نوع مزه می باشند. عسل خالص و اصل به جز مزه شیرینی، طعمی مطبوع دارد که بسته به گیاه آن فرق می کند درحالیکه عسل های نامرغوب، تقلبی، مصنوعی و صنعتی به جز مزه شیرینی چیزی ندارند.

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با بو

اگر درپوش عسل مدتی بسته باشد، هنگام باز کردن درپوش بو و رایحه مطبوع عسل طبیعی را می توانید استشمام کنید. هر نوع عسل طبیعی بویی متناسب با گل استحصال شده از آن دارد. عسلی که بوی خاصی ندارد کمی مشکوک به تقلبی است.

سفتی و غلظت عسل طبیعی و تشخیصش از تقلبی

عسل طبیعی به سرعت در دهان آب می شود و پس از مصرف ایجاد انرژی می کند، در حالی که عسل غیرطبیعی طعم آبنبات می دهد.

نحوه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

چگونگی تشخیص عسل طبیعی از تقلبی

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی بوسیله کبریت

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با آب

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی از روی رنگ عسل

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی از مالیدن آن به نان

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با توجه به غلظت

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با زرده تخم مرغ

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی بوسیله عطر و بو

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با پاشیدن عسل برر وی خاک

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی استفاده از سرکه

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی به کمک فریزر

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با کاغذ

تشخیص عسل طبیعی از تقلبی با دستمال کاغذی

تنها راه تشخیص عسل طبیعی، آزمایش عسل در آزمایشگاه‌های معتبر عسل است

عسل طبیعی را چطور تشخیص بدهیم؟

تولید عسل طبیعی به کمک زنبورداران انجام می‌گیرد؛ به این صورت که زنبورداران با پرورش زنبورها در مناطق مشخصی از طبیعت و تهیه مکان مناسب، اقدام به تولید عسل طبیعی می‌کنند.

عسل نامرغوب

در تهیه این عسل به جای استفاده از گل و گیاه، خوراکی های غیرطبیعی نظیر شکر را به زنبورها می‌خورانند و از آن‌جا که زنبور، تغذیه‌ای غیرطبیعی دارد عسل حاصل از آن نیز طبیعی و مرغوب نیست. در مواردی دیگر ممکن است مقداری از عسل های مرغوب را با مواد شیرین نظیر شیره خرما یا انگور مخلوط کنند.شیوه‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان تا حد زیادی عسل طبیعی را از عسل نامرغوب یا تقلبی تشخیص داد.

راههای تشخیص عسل طبیعی و تقلبی

تغذیه‌ی زنبورهای عسل، هم با شهد و هم با آب‌قند.

ترکیب عسل طبیعی با شربت قوام‌یافته‌ی قند.

ساختن شربت قند از شکر و تبدیل آن به شکل عسل (تقلبی)

عسل کاملا تقلبی

در این شیوه عسل حاصل شده به طور کامل مصنوعی بوده و از تغلیظ شیره‌ی برخی از میوه‌ها مانند خرما، توت و حتی گاهی ملاس چغندر یا از حرارت دادن مواد گلوکزی ( شربت قند) و مواد نشاسته‌ای برای قوام آن ساخته می‌شود. در بعضی موارد برای ایجاد طعم و بو نیز از برخی از اسانس‌های شبیه به عسل استفاده می‌شود تا طعم و بویی شبیه به آن را پیدا کند.

خرید عسل طبیعی اصل از فروشگاه اینترنتی مصطفی یوسفی

خرید از فروشنده و زنبوردار معتمد آقای مصطفی یوسفی

شاید ساده به نظر بیاید اما یکی از موثرترین راه‌ها برای مطمئن شدن از طبیعی بودن عسل، خرید آن از افراد یا بستگانی است که به آنها اعتماد داریم و مطمئنیم که عسل را با مواد دیگری مخلوط نکرده اند و یا تغذیه مصنوعی به زنبور نداده‌اند.

اگر در بین افراد خانواده،‌ فامیل و حتی محل خود زنبورداری را می‌شناسید که به صداقت و درستی او اعتماد دارید، خرید از او می‌تواند مطمئن‌ترین راه برای خرید عسل طبیعی باشد. پیشنهاد می کنم با اطمینان کامل به زنبوردار استان گلستان آقای مصطفی یوسفی تماس بگیرید و خرید عسل طبیعی را داشته باشید.

تشخیص کیفیت و طبیعی بودن عسل با آزمایش

آزمایش عسل توسط آزمایشگاه‌های معتبر نیز یکی دیگر از راه‌های مطمئن برای تشخیص طبیعی بودن عسل است. اما این گزینه به دلیل هزینه‌های بالایی که دارد معمولا زمانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهید به صورت عمده عسل بخرید.

روش‌های خانگی تشخیص عسل تقلبی

این روش‌ها فقط برای عسل‌هایی کاربرد دارد که کاملا تقلبی (زنبور هیچ نقشی در تولید آنها ندارد) هستند و نمی‌توان از آنها برای تشخیص عسل تغذیه‌ای و یا حتی عسل مخلوط استفاده کرد.

هر چند این روش‌ها علمی نیستند و هیچگونه اعتباری نمی‌توان برای آن‌ها قائل شد اما بعضی از افراد به مرور و با تجربه آن‌ها را بیان کرده‌اند و هدف ما هم در اینجا این است که به طور خلاصه و به صورت اینفوگرافی برخی از مهمترین آنها را معرفی کنیم.

نکته مهم: بیشتر روش‌های زیر را فقط می‌توان برای شناسایی تقلبی بودن عسل به کار برد و نمی‌توان برای اثبات طبیعی بودن عسل از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال روان بودن یک عسل نشانه‌ی تقلبی بودن عسل است، در صورتی که عسلی با غلظت مناسب، ممکن است طبیعی باشد یا نباشد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها