درمان سرماخوردگی با معجون عسل

24/آذر/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

درمان سرماخوردگی با معجون عسل که حتما تا به حال چیزهای زیادی درباره تاثیر عسل بر سرماخوردگی شنیده اید ، از گذشته تا امروز یکی از مهمترین روش های درمانی سرماخوردگی، استفاده از عسل طبیعی بوده است. اگر سرماخوردگی پیدا کرده اید اصلا نگران نباشید. به ویژه در زمان حال که ممکن است برخی افراد بیماری سرماخوردگی را با آنفولانزا و حتی کرونا اشتباه بگیرند، بهتر است قبل از اینکه بیشتر استرس گرفته و سیستم ایمنی بدن خود را ضعیف کنید، با عسل درمانی به جنگ سرماخوردگی بروید. خواص عسل و کاربردهای اون بیشماره؛ به همین دلیل مردمان قدیمی باتجربه و خوش‌فکر همیشه این محصول رو برای مصارف درمانی در پستوهای خانه ذخیره و نگهداری می‌کردن. علاوه بر مصرف خوراکی این ماده، استعمال اون روی پوست هم برای رفع بسیاری از عارضه‌ها کارساز هست تاکنون تحقیقات بسیاری بر روی خواص عسل صورت گرفته است و فوایدی از این ماده‌ی غنی نیز به اثبات رسیده است. اما درستی درمان آنفولانزا و سرماخوردگی با عسل موردی است که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم.

آیا عسل برای سرماخوردگی خوب است؟

مصرف عسل می‌تواند یک تا دو روز مدت سرماخوردگی را کاهش دهد. این درحالی است که آنتی بیوتیک‌ها در درمان عفونت‌های ویروسی که زاینده‌ی سرفه‌های حاد هستند بی اثرند. استفاده بی رویه و خودسر از آنتی بیوتیک‌ها باعث می‌شود تا بدن کم کم به این دارو‌ها مقاوم شوند و در مواقعی که بدن واقعا به آنها نیاز دارد پاسخگو نباشد. در نتیجه عسل برای سرماخوردگی یک گزینه مناسب است و بهتر است برای تسکین سرفه‌های ناشی از سرماخوردگی به خصوص هنگام شب به جای آنتی بیوتیک‌ها از عسل خام استفاده کنید.

مزایای استفاده از عسل برای سرماخوردگی

سرماخوردگی یک بیماری ویروسی در دستگاه تنفسی است و عمدتا بر روی بینی، گلو و سینوس تاثیر می گذارد که معمولا ضرری ندارد، اما برای درمان می تواند ۷ تا ۱۰ روز طول بکشد. در هندوستان بیشتر افراد عسل برای درمان سرماخوردگی به جای استفاده از داروهای شیمیایی، عسل را جایگزین آن می کنند. سرخپوستان از انواع مختلفی از داروهای خانگی بهره مند می شوند، زیرا این داروهای طبیعی هیچ عارضه جانبی ندارند، اما شایع ترین دارو برای سلامتی عسل است.

درمان سرماخوردگی با عسل

درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو

این معجزه آساترین ترکیب درمانگر عسل برای سرماخوردگی محسوب می شود. یک لیوان آب داغ آماده کرده و دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی را به آن بیفزایید. سپس یک لیموی تازه را آبگیری کرده و به این مخلوط اضافه کنید. با هم زدن مخلوط آب و عسل و لیمو، به یک معجون معجزه آسا در درمان سرماخوردگی دست می یابید. توصیه می کنیم که به محض احساس سرماخوردگی، روزی چند بار از این معجون بنوشی.

درمان سرماخوردگی با عسل و لیمو

درمان سرماخوردگی با عسل و دارچین

لازم به یادآوری است که دارچین خواصی عالی از آنتی اکسیدان ها دارد و در مقابل ویروس و باکتری، بسیار عالی عمل می کند. با مخلوط ساختن عسل و دارچین، می توانید ترکیبی عالی برای مقابله با سرماخوردگی تهیه کرده و با حل کردن آن در آب داغ، چای و …، از خواص آن بهره مند شوید.

نکته: اگر بتوانید به این مخلوط یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه نیز اضافه کنید، خواص آن به مراتب بالاتر رفته و تاثیر سریع تری در بهبود سرماخوردگی خواهد گذاشت.

پیشنهاد خرید عسل نمدار طبیعی برای درمان سرماخوردگی و در این مقاله می توانید با خواص عسل نمدار آشنا شوید.

درمان سرماخوردگی با عسل و دارچین

درمان سرماخوردگی عسل با زنجبیل

عسل و زنجبیل هر یک به تنهایی دارای خواصی عالی هستند و شما می توانید با مخلوط ساختن این دو، به یک اکسیر معجزه آسا برای درمان سرماخوردگی خود دست یابید. برای تهیه مخلوط عسل و زنجبیل، به اندازه ۲ قاشق زنجبیل رنده شده را با ۴ قاشق عسل مخلوط ساخته و برای حل شدن بهتر آن ها، مقداری آب گرم نیز اضافه کنید. این مخلوط را به خوبی هم زده و در ظرفی در بسته بریزید و هر بار یک قاشق غذاخوری از آن میل نمایید. این مخلوط می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی شما کمک کند.

نکته: لازم به توضیح است که علی رغم وجود خواص بسیار زیاد و شگفت انگیز عسل در درمان سرماخوردگی، لازم است که در صورت تشدید علائم خود، حتما به پزشک مراجعه داشته و درمان را به استفاده از معجون های عسل، محدود نسازید.

درمان سرماخوردگی با عسل و زنجبیل

عسل و سیر هم معجزه می کنند

یکی از ترکیبات فوق العاده از عسل برای درمان سرماخوردگی و برطرف کردن عفونت و باکتری، ترکیب عسل و سیر است. می توانید روزانه یک قاشق از ترکیب عسل و سیررنده شده را میل کنید. در این صورت هم سینه نرم می شود و هم درمان سرماخوردگی شما زودتر اتفاق می افتد.

اگر علاوه بر درمان سرماخوردگی به دنبال لاغری با عسل هستید  11 ترکیب جادویی عسل برای لاغری در 30 روز برای شما مفید می باشد حتما مطالعه کنید.

دریمان سرماخوردگی با عسل و سیر

عسل کوهستان رو برای درمان سرماخوردگی از دست ندین!

در عصر حاضر متخصصین توانمند از روش‌های شیمیایی برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنن. ‌‌اما افرادی که به سلامتی ‌‌خودشون ‌‌اهمیت ‌‌می‌‌‌دن، برای درمان به دنبال موثرترین شیوه‌ها با مواد طبیعی هستن. محصولات طبیعی مناطق کوهستانی که در دامنه کوه‌ها، مناطق بکر و دست‌نخورده به دست میان، مملو از خاصیت‌های گیاهان دارویی مفیدن. به طوری که زنبور از شهد اون‌ها تغذیه می‌کنه و با تولید عسل استفاده از خواص محصولات کوهستانی برای شما فراهم میشه. اگه بتونین این عسل ها رو تهیه کنین، مصرفش برای درمان سرماخوردگی بسیار موثره و نتیجه مثبتی از درمان می‌گیرین.

درمان سرماخوردگی با عسل کوهستان

سخن آخر

درمان سرماخوردگی با عسل طبیعی بدون ضرر و کاملا موثر است. البته اضافه کردن برخی مواد طبیعی دیگر نیز می تواند اثرگذاری این ماده را بیشتر کند. بسیار مهم است که به هر صورتی که از عسل طبیعی استفاده می کنید، آن را به صورت منظم و چند نوبت در روز مصرف کنید. در این صورت است که بعد از چند روز استفاده، نتایج شگفت انگیز آن را خواهید دید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها