آیا مصرف عسل برای دیابتی ها مجاز است ؟

26/آذر/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

آیا مصرف عسل برای دیابتی ها مجاز است ؟ آیا انواع خاصی از عسل هست که برای درمان دیابت مفید باشد؟ چرا عسل طبیعی باز هم منع مصرف دارد ؟ آیا مصرف عسل همراه موم هم برای بیمار دیابتی مضر است ؟ حتی اگر مبتلا به دیابت هستید لازم نیست از خوردن این شهد شیرین اجتناب کنید اما متوجه ی مقدار مجاز مصرف آن باشید. به خاطر داشته باشید که عسل طبیعی شیرین‌تر از شکر است و زمانی که عسل طبیعی را جایگزین شکر می‌کنید، باید مقادیر کنترل شده‌ای از آن را مصرف کنید. افراد دیابتی با توجه به میزان قند خون خود، می‌توانند عسل را در حد متوسط مصرف کنند اما قبل از استفاده از آن به عنوان شیرین کننده بهتر است با پزشک خود مشورت کنند. اگر دیابت شما به خوبی کنترل شده است و می‌خواهید عسل طبیعی مصطفی یوسفی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، عسل طبیعی، خالص و خام را انتخاب کنید. این نوع عسل برای افراد دیابتی بهتر است زیرا طبیعی بوده و فاقد قند می باشد.

آیا مصرف عسل برای دیابتی ها مجاز است ؟

البته زیادروی در مصرف عسل طبیعی نیز ممکن است مشکلات متعددی را برای افراد مبتلا به دیابت ایجاد کند. به همین سبب می بایست ضمن تهیه عسل های طبیعی با حداقل میزان قند، به صورت کنترل شده و زیرنظر پزشک از آن استفاده کنند. در بسیاری از موارد نیز پزشکان برای کاهش الهتابات ناشی از دیابت و همچنین کنترل روند بیماری مصرف این ماده خوراکی را به بیماران توصیه می کنند.

اما باید اظهار کنیم که عسل برای بیماران دیابتی هیچ ضرری ندارد و می‌توانید از عسل طبیعی برای استفاده روزانه خود مصرف کنید. اما چیزی که در این بین مهم است مقدار مصرف و میزان عسل طبیعی است. تحقیقات اخیر کارشناسان و پزشکان حوزه سلامت نشان داده است که عسل برای افراد دیابتی نوع یک اثر منفی ندارد و این دسته از افراد می‌توانند طبق دستور پزشک خود، از عسل استفاده کنند. البته باید دقت داشته باشید که هر عسلی که در بازار عرضه می شود را خریداری نکنید چرا که ممکن است شربت و شکر داشته باشد وب رای شما ضرر داشته باشد.

عسل چه تأثیری بر قند خون دارد؟

ایا عسل قند خون را بالا میبرد؟ از آنجا که عسل برای دیابت نگران کننده است چون یک قند طبیعی و حاوی کربوهیدرات است، طبیعی است که به نوعی بر قند خون شما تأثیر بگذارد. اما با این حال در مقایسه با قند و شکر خوراکی عسل تأثیر کمتری دارد.

عسل برای دیابت(عسل برای قند خون) مفید است، چون برخلاف قند خوراکی قادر است میزان انسولین که هورمون مهمی برای کنترل قند خون است را افزایش دهد. البته تحقیقات بیشتری در این زمینه لازم است.به عبارتی می توان گفت که عسل نیز مانند سایر مواد قندی و شیرینی جات کربوهیدارت دارد و استفاده بیش از حد مجاز موجب بروز بیماری های قندی نظیر دیابت می شود.

عسل چه تاثیری بر قند دارد

آیا خوردن عسل برای دیابت خطرناک است؟

به خاطر داشته باشید که عسل شیرین‌تر از شکر است. بنابراین اگر عسل را جایگزین شکر کنید، فقط به کمی از آن نیاز خواهید داشت. از آنجا که عسل می‌تواند بر قند خون تأثیر بگذارد، تا زمانی که دیابت کنترل نشده است از مصرف بی رویه آن و سایر شیرین‌کننده‌ها خودداری کنید. عسل باید در حد تعادل مصرف شود. قبل از استفاده از آن به عنوان شیرین‌کننده، حتما با پزشک خود مشورت کنید. مقدار مجاز مصرف عسل طبیعی برای افراد دیابتی روزانه یک قاشق غذاخوری است.اگر دیابت شما به خوبی کنترل شده است و می‌خواهید عسل طبیعی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، عسل طبیعی، خام و نیمه خام را انتخاب کنید. این نوع عسل برای افراد دیابتی بی‌خطر است، زیرا هیچ قند افزودنی و قند های  صنعتی ندارد.

اما متأسفانه بسیاری از افراد به این موضوع توجهی ندارند و صرفاً مصرف عسل برای آن ها اهمیت دارد. . اما برایشان مهم نیست که عسل تهیه شده، چگونه تولید شده و چه کیفیتی دارد. در واقع همین باور اشتباه سبب شده که نه تنها بیماری دیابت در بسیاری از موارد کنترل نشود، بلکه شاهد تشدید آن نیز باشیم.اگر عسل فرآوری شده را از فروشگاه‌های مواد غذایی خریداری کنید، ممکن است حاوی شربت یا قند افزودنی نیز باشند.

اگر عاشق خوردن شیر با عسل هستید برای دانستن خواص آن سری به مقاله 10 خواص جادویی شیر و عسل بزنید و از مزیت های آن آگاه شوید.

آیا خوردن عسل برای دیابت خطرناک است؟

شیرین‌کننده اضافه می‌تواند بر قند خون شما تأثیر منفی بگذارد.  برای خرید عسل طبیعی بدون تقلب ، آن را از فروشگاه عسل طبیعی تهیه کنید. شما می توانید برای خرید عسل طبیعی از سایت مصطفی یوسفی استفاده کنید چرا که تمامی محصولات را به طور مستقیم از زنبوردار خرید می کنید و با خیال راحت نوش جان می کنید. در صورتی که قصد خرید عسل برای افراد دیابتی دارید، توصیه می کنیم محصول موردنیاز خود را از زنبوردار آقای مصطفی یوسفی تهیه نمایید.

چند تذکر مهم هنگام مصرف عسل توسط دیابتی ها

وقتی گفته می‌شود دیابتی‌ها می‌توانند عسل مصرف کنند منظور عسل طبیعی و خام است. بسیاری از عسل‌هایی که در بازار وجود دارند نه تنها برای دیابتی‌ها مفید نیست بلکه به خاطر انواع شیرین‌کننده‌هایی که در آن‌ها وجود دارد خطرناک نیز هست.

دیابتی‌هایی که سطح قند خون آنها بالاست و به آن‌ها توصیه شده است که سطح قند خون خود را کاهش دهند، تا زمانی که به سطح قند خون نرمال نرسیده‌اند نباید از عسل استفاده کنند.

همانطور که بارها در این مطلب هم اشاره شد. عسل می‌تواند جایگزین مناسبی برای مقدار مجاز قند و شکر برای دیابتی‌ها باشد، مصرف بیش از حد عسل می‌تواند برای دبابتی‌ها و حتی افراد سالم خطرآفرین باشد.

به عنوان کسی که با دیابت درگیر هستید و یا یکی از اعضای خانوادتان این مشکل را دارد، قبل از اضافه کردن عسل در برنامه غذایی حتما با پزشک مشورت کنید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها