عسل برای لب چه خاصیتی دارد

14/آذر/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

عسل برای لب چه خاصیتی دارد ، آیا شما هم از خشکی لب‌ها رنج می‌برید؟ ، روزانه اکثر افراد به دنبال راهی برای رفع خشکی لب‌های خود هستند. ما به شما خرید عسل طبیعی را برای رفع خشکی لب معرفی می‌کنیم؛ چراکه عسل دارای ویتامین‌های مختلفی است که می‌تواند سلامت لب‌ها را تضمین کند.خواص عسل برای لب بسیار زیاد است و نقش مهمی در ایجاد زیبایی لب‌ها ایفا می کند. عسل به دلیل وجود مواد مغذی بسیاری که دارد، خواص بی‌شماری برای بدن انسان از جمله لب‌ها دارد. لب جزء یکی از حساس‌ترین عضوهای بدن بشمار می‌رود که پوست بسیار حساسی دارد. به همین دلیل نمی‌توان از هر ماده ای برای رفع خشکی و سلامت آن استفاده کرد. از جمله خواص عسل برای لب‌ می‌توان به موارد متعددی همچون خاصیت نرم‌کنندگی، روشن شدن رنگ لب، رفع ترک، لایه‌برداری پوست آن و… اشاره کرد.

پیشنهاد می کنم که همیشه برای خرید عسل طبیعی مستقیم از زنبوردار اقدام کنین چراکه واسطه ها از بین می رود و شما می توانید عسل طبیعی را با قیمت مناسب و با اطمینان کامل خریداری کنین. آقای مصطفی یوسفی یکی از زنبورداران استان گلستان است که می توانید با خیال راحت برای خرید عسل طبیعی با شماره  09214873280  تماس بگیرید.

خواص عسل برای پوست لب

خواص عسل برای لب بر کسی پوشیده نیست؛ چراکه این ماده طبیعی برای رفع انواع مختلفی از بیمارها مفید و موثر است؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که تنها با یک‌بار استفاده از عسل طبیعی نمی‌توانید ترک‌های لب را برطرف کنید؛ بلکه باید به شکل مداوم از این ماده مغذی استفاده کنید.

خاصیت عسل برای لب

۱- عسل به مرطوب شدن و نرم شدن لب ها کمک می کند.

۲- رنگ لب های تیره را روشن می کند.

۳- ترک های لب را از بین می برد و خشکی لب ها را از بین می برد.

۴- لب ها را لایه برداری می کند.

ماسک عسل و شکر برای پوست لب

عسل طبیعی یک لایه بردار طبیعی برای پوست و لب محسوب می‌شود.

اما اگر می‌خواهید این لایه برداری به نحو بهتری انجام شود و لب شما نرم و تمیز شود، می‌توانید کمی شکر را به عسل اضافه کنید تا یک لایه بردار عالی داشته باشید.

ماسک عسل و شکر برای لب

ماسک عسل، ماست و روغن نارگیل برای پوست لب (مرطوب کننده عالی لب)

اگر لب های بسیار خشکی دارید، قطعا هیچ چیز به اندازه ترکیب این سه ماده نمی‌تواند رطوبت لب‌های شما را تامین کند.

هم عسل و هم ماست و روغن نارگیل به آبرسانی لب های شما کمک می‌کند و از خشک شدن و آسیب دیدن آن جلوگیری می‌کنند.

ماسک عسل و آووکادو برای پوست لب (آبرسان قوی)

ما پیشتر در مطلب ماسک آووکادو و عسل در مورد فواید این ماسک برای پوست صحبت کردیم.

اما به طور خلاصه این ماسک می‌تواند یک آبرسان قوی برای لب‌های شما باشد.

ماسک عسل و آلوئه‌ورا (کاهش التهاب)

اگر در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید لب های شما ملتهب شده یا ترک خورده است، ماسک لب آلوئه‌ورا و عسل می‌تواند به خوبی باعث تسکین این التهاب شود.

خواص ضد التهابی آلوئه‌ورا در کنار خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی عسل باعث شده تا این ماسک مرهم بسیار مناسبی برای لب‌های آسیب‌دیده باشد.
خواص عسل برای لب می توان به جلوگیری از پوسته شدن لب ها اشاره کرد. معمولاً لب های ما به خاطر عوامل محیطی مثل گرمای شدید، سرما، باد و مصرف داروها خشک و پوسته پوسته می شوند.

ماسک عسل و آلوئه‌ورا برای پوست لب

ماسک عسل با گلیسیرین برای پوست لب

یکی دیگر از ترکیبات طبیعی که دارای خواص عسل برای لب است، ترکیب کردن این ماده طبیعی با گلیسیرین می باشد. بهتر است یک قاشق چای خوری عسل را با یک قاشق چای خوری گلیسیرین مخلوط کنید و به اندازه نصف قاشق چای خوری یعنی چند قطره آب لیمو طبیعی به آن اضافه کنید.

معمولاً ترکیب گلیسیرین و آب لیمو برای نرم کردن پوست دست و صورت استفاده می شود؛ اما ترکیب کردن آن با عسل برای از بین بردن سلول های مرده پوست لب بسیار مفید است.

ماسک عسل با گلیسیرین برای پوست لب

ترکیب عسل و روغن زیتون برای پوست لب

تهیه اسکراب با ترکیب روغن زیتون و عسل برای مرطوب کردن پوست لب ها و افزایش جریان خون در قسمت پوست لب بسیار مؤثر است. برای تهیه این اسکراب می توانید یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید و روی لب ها به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از آب لیمو و عسل نیز می تواند سلول های مرده پوست لب را جدا کند.

پوست لب ها نسبت به سایر قسمت های صورت حساس تر است. به همین خاطر ممکن است به خاطر استفاده از مواد آرایشی نامرغوب، قرار گرفتن در معرض آلودگی و نور خورشید و یا به خاطر آب و هوای آلوده و باد دچار خشکی و ترک خوردگی شود. ترک خوردن لب همیشه با درد و سوزش همراه است.

استفاده از عسل روی لب به عنوان یک اسکراب یا ترمیم کننده طبیعی می تواند به از بین رفتن درد و سوزش کمک کند و پوست آسیب دیده لب ها را ترمیم کند.

خواص عسل و روغن زیتون برای لب

البته ناگفته نماند که باید از اصل بودن عسل اطمینان حاصل کرد. چرا که امروزه انواع عسل های مصنوعی و تقلبی در بازار زیاد شده ‌اند و هیچ گونه تأثیر مثبتی برای درمان بیماری ها ندارند. درست است که قیمت عسل طبیعی بالا است، اما به خاطر خاصیت شفابخشی که دارد برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.
 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها