درمان سریع کم خونی شدید با عسل طبیعی

28/آذر/1401 وبلاگ
بدون دیدگاه

درمان سریع کم خونی شدید با عسل طبیعی یکی از درمان های خانگی برای بانوان می باشد. آیا از بیماری کم خونی رنج می برید؟ به دنبال راهی برای درمان بی خوابی و بی حوصلگی هستید؟ بهترین راه درمان کم خونی شدید چیست؟ از مصرف داروهای شیمیایی و عوارض آنها خسته شده اید؟ ما در این مقاله به شما فواید عسل برای درمان کم خونی و روش های تهیه ی معجونی برای کم خونی را بیان می کنیم. پس تا پایان ما را همراهی نمایید. اکثر مردم با خواص درمانی و دارویی عسل آشنا هستند و از آن برای درمان بیماری هایی همچون کم خونی، سرفه و گلودرد، زخم معده، پوکی استخوان، کبد چرب و … استفاده می کنند. در سالهای اخیر فواید عسل برای کم خونی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

جهت خرید عسل طبیعی مستقیم از زنبوردار با آقای مصطفی یوسفی تماس بگیرید 09214873280

تاثیر عسل بر کم خونی چگونه است؟

از علل شایع کم خونی می توان به مصرف ناکافی ماده معدنی آهن به دلیل رژیم غذایی ناسالم و ضعیف اشاره کرد. تاثیر عسل بر کم خونی به این دلیل است که عسل یک منبع غنی از آهن، مس و منگنز است که می تواند نیاز روزانه افراد به این مواد معدنی را تامین کند ، در واقع ترکیب این مواد با یکدیگر به سنتز هموگلوبین خون کمک کرده و سطح آن را در خون افزایش می دهند.

بنابراین افرادی که در برنامه غذایی خود به طور مستمر عسل طبیعی استفاده می کنند احتمال ابتلا به بیماری آنمی در آنها به طور چشم گیری کاهش خواهد یافت. نکته ای که همواره باید به آن توجه داشت این است که وقتی از تاثیر عسل بر کم خونی و سایر بیماری‌ها صحبت می شود منظورمان عسل طبیعی و خام است.

عسل‌های مناسب برای درمان کم خونی

تقریباً تمام انواع عسل‌های موجود برای درمان مشکلات کم‌خونی قابل استفاده است. عسل سیاه دارای عناصری مثل آنتی اکسیدان، آهن، کلسیم، فسفر، ویتأمین است که در درمان کم خونی بسیار مؤثر هستند. عسل های سیاه همان عسل معمولی با رنگ‌های تیره‌تر هستند که عسل آویشن و عسل زرشک جزئی از عسل‌های سیاه به حساب می‌آیند. همچنین عسل سفید نیز برای درمان مشکلات کم خونی بسیار مؤثر است و می‌تواند در انتقال اکسیژن به تمام بافت‌های بدن مؤثر باشد.

سیب و عسل برای کم خونی

معجون سیب و عسل برای کم خونی در طب سنتی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است این ترکیب ساده از جمله معجون‌های بسیار مفید برای درمان کم خونی است که سرشار از ماده معدنی آهن بوده و به عنوان خونساز طبیعی در تولید هموگلوبین خون نفش بسیار موثری دارد.

یک روش برای تهیه معجون سیب و عسل برای کم خونی به این صورت است که نصف لیوان آب سیب طبیعی و نصف لیوان آب چغندر را با مقداری عسل طبیعی و خام مخلوط کرده و خوب بهم بزنید و این نوشیدنی را روزانه دوبار مصرف کنید.

برای درمان کم خونی با عسل و سیب همچنین میتوانید عسل را با تکه های سیب مصرف کنید تا سبب جذب بیشتر آهن شود و انرژی مورد نیاز برای بدن را تامین کند.

درمان کم خونی عسل با سیب

عسل و کنجد

کنجد یکی از مؤثرترین مواد غذایی در درمان کم خونی با عسل است که بهتر است یک قاشق چایخوری دانه کنجد در آب به مدت سه ساعت خیس بخورد و پس از خرد شدن حالت خمیری پیدا کند و در نهایت عسل به آن اضافه شود. این مخلوط را روزانه دو بار و به میزان دو قاشق غذاخوری مصرف کنید.

درمان کم خونی عسل با کنجد

چغندر و عسل

برای مصرف این ترکیب باید یک فنجان آب چغندر، آب سیب و عسل را مخلوط کنید و روزانه یک بار از آن بنوشید. چغندر دارای کاروتن و آهن است. استفاده از این مخلوط بر گلبول‌های قرمز و هموگلوبین‌ها تأثیر زیادی دارد و مصرف دو بار در روز آن می‌تواند سطح هموگلوبین را به طور چشمگیری افزایش دهد.

درمان کم خونی عسل  با چغندر

موز و عسل

اولین ترکیبی که باید به آن اشاره کنیم ترکیب موز و عسل است. به طور کلی موز سرشار از آهن و اسید فولیک است. که هر دوی این مواد برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن و یا ویتامین‌ها نقش اساسی دارند.

در نتیجه ترکیب موز با عسل برای درمان کم خونی می‌تواند باعث جذب بهتر آهن موجود در موز شود و به این ترتیب کمبود آهن را در بدن جبران کند.

از آنجایی که برای بسیاری از بچه‌ها مصرف عسل به تنهایی چندان خوشایند نیست، در نتیجه اگر کودکانی دارید که از کم خونی رنج می‌برند می‌توانید ترکیب عسل و موز را برای آن‌ها تهیه کنید.

درمان کم خونی عسل  با موز

سیاه دانه و عسل

خواص ترکیب سیاه دانه و عسل برای درمان کم خونی به قدری زیاد است که آن را یکی از ترکیبات اساسی در طب سنتی می‌دانند.

به طور کلی سیاه دانه سرشار از فولات (B9)، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز بوده که همگی برای سنتز هموگلوبین لازم هستند و ترکیب آن با عسل باعث می‌شود این ترکیب یک درمان مفید برای کم خونی باشد.

درمان کم خونی عسل با سیاه دانه

ژل رویال و عسل

خواص آنتی اکسیدانی ژل رویال یکی از مهمترین عواملی است که باعث می‌شود از این ماده در درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان استفاده شود.

در تحقیقی که بر روی ۳۱ نفر و به مدت ۶ هفته انجام شد نتایج نشان داد که مصرف روزانه ۳ گرم ژل رویال می‌تواند تعداد گلبول‌های قرمز را افزایش دهد.

عسل و جعفری

مقداری جعفری را در یک فنجان آب بریزید و آن را روی آتش بگذارید تا جعفری جوش بیاید.

جوشانده جعفری صاف شده و یک قاشق چای خوری عسل را باهم ترکیب کنید.

نوشیدنی را ۲ تا ۳ بار در روز بنوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید و جعفری به بدن کمک می کند تا آهن را به سرعت جذب کند، در نتیجه نسبت هموگلوبین خون افزایش یافته و کم خونی را درمان می کند.

درمان کم خونی عسل  با جعفری

آب سبزیجات همراه با عسل

سبزیجات سبز مانند کلم پیچ، اسفناج، تربچه سبز، خردل سبز، شاهی، کلم بروکلی و برگ چغندر از غذاهای غنی از آهن هستند و خوردن منظم آنها می تواند به درمان کم خونی کمک کند.

طرز تهیه چند معجون خون‌ساز با عسل

شایع‌ترین کم خونی‌ها بخاطر فقر ویتامینه. پس استفاده از مواد غذایی پرویتامین و خون‌ساز می‌تونه کنترل و تقویت سیستم دفاعی بدن رو به دنبال داشته باشه. در این رابطه باید بدونین ترکیب عسل با  شیره انگور، خرما و توت معجونی انرژی‌بخش و خون‌سازه. از این معجون در وعده صبحانه یا عصرانه استفاده کنین و ویتامین‌های روزانه بدنتون رو تامین کنین. ترکیبی از شیر، موز، دانه‌ها و مغزهای روغنی به همراه عسل هم توصیه می‌شه.

علاوه بر این معجون ها شما می توانید برای تهیه شربت با عسل به سرغ مقاله شربت عسل برای فرار از گرمای تابستان بخوانید و از نوش جان کردن این شربت ها در تابستان لذت ببرید.

کلام آخر

از آنجایی که خیلی از مردم مخصوصا خانم ها از بیماری کم خونی رنج می برند و در این مقاله ما درباره درمان کم خونی با عسل به شما ارائه دادیم. برای درمان کم خونی با عسل می توانید از دستورهایی که در بالا ذکر شده است استفاده کنید فقط نکته مهم این است که شما به منظور درمان کم خونی با عسل باید از عسل طبیعی و باکیفیت استفاده کنید و از نمونه های تقلبی و تغذیه ای شکری خودداری کنین و برای این امر به شما پیشنهاد می دهم به طور مستقیم از زنبوردار مصطفی یوسفی خرید عسل طبیعی را انجام دهید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها